Interviews with 3 foreigners in bali

INTERVIEWS :
We have conducted interviews with 3 foreigners who were vacationing in Kuta Beach, the first with a Finnish citizen named Aki, a German citizen named Tom, and the last, a citizen of Canada named Dion. 
From the conclusion of our interview, they so admire the beauty of the diverse and unique traditional culture of Indonesia's island resort of Bali, which is known in foreign countries. Hey, I have made many trips to various countries. They are very comfortable on holidays in Indonesia with the people who greet them well. They're not too concerned with the terrorism that has ever happened in Bali several years ago. Hey argue that only the pa t and together advances
In technology, terrorism should be quickly resolved.
They explain how the educational system in their country is provided, funded, and overseen by federal, provincial, and local governments (citation needed). Education is within provincial jurisdiction, and the province oversees the curriculum. Education in Canada is a gene ally divided into elementary (primary school, public school), secondary (high school), and post-secondary (university, college). District school boards administer educational programs within the provinces under the Ministry of Education. Education is compulsory up to the age of 16 in every province in Canada, except for Ontario and New Brunswick, where the compulsory age is 18. early learning exemptions can be granted in some provinces under certain circumstances at 14. Canada generally has 190 school days in the year, officially starting from September (after Labour Day) to the end of June (usually the last Friday of the month, except in some cases in Quebec when it is just before June 24 – the provincial holiday).
Most Canadian education systems continue to grade twelve (age seventeen to eighteen). In Quebec, the typical high school term ends after Secondary V/Grade eleven (age sixteen to seventeen); following this, students who wish to pursue their studies at the university level must attend college.
In Canada, secondary schooling, known as high school, collegiate institute, "école secondaire," or secondary school, differs depending on the province in which one resides. Additionally, grade structure may vary within a province and even a school division. Education is compulsory up to the age of 16 in every province in Canada, except for Ontario and New Brunswick (where the compulsory ages are 18). students may continue to attend high school until 19 to 21 (the cut-off age for high school varies between provinces). Those 19 and over may attend adult school. Also, if high schoolers are expelled or suspended for over 2 months, they could attend night school at the high school. And do not need to wear uniforms while learning in the classroom.
So far, their opinions about the education system in Indonesia have yet to really be understood by those who are new arrivals to Indonesia.
 They are interested to know how the education system in Indonesia and we explain the system of education in Indonesia started from kindergarten education (at age 6 years), continues to pursue the so-called 9-year Compulsory Education, which consists of elementary education (6 years) and junior (3 years). Evel of higher education vocational high school education (3 years), and subsequently to the universities that can hold a D2, S1, S2, S3, or Doctorate. And was required to wear uniforms similar to one another to follow the learning process in the classroom.
This is the conclussion of our interview with 3 foreigners in Kuta Beach, Bali.





WAWANCARA :
Kami telah melakukan wawancara dengan 3 WNA yang sedang berlibur di Pantai Kuta, yang pertama dengan seorang warga negara Finlandia bernama Aki, lalu dengan seorang warga negara Jerman yang bernama Tom, dan yang terakhir seorang warga negara Canada bernama Dion.
Dari kesimpulan wawancara kami mereka begitu mengagumi keindahan budaya di Indonesia yang beraneka ragam serta keunikan dari budaya tradisional Pulau Dewata, Bali itu sendiri yang telah dikenal di mancanegara. Mereka telah banyak melakukan perjalanan wisata ke berbagai negara. Mereka sangat nyaman berlibur di Indonesia dengan orang-orangnya yang menyambut mereka dengan baik. Mereka tidak terlalu khawatir dengan adanya terorisme yang pernah terjadi di Bali beberapa tahun silam. Mereka berpendapat itu hanya masa lalu dan bersamaan dengan kemajuan teknologi, seharusnya terorisme segera cepat teratasi.

Mereka menjelaskan bagaimana sistem pendidikan di negara mereka disediakan, yang didanai dan diawasi oleh, provinsi, dan lokal pemerintah federal (rujukan).  Pendidikan adalah dalam kewenangan provinsi dan kurikulum diawasi oleh provinsi. Pendidikan di Kanada umumnya dibagi menjadi SD (Sekolah Dasar, Sekolah Umum), diikuti oleh Menengah (High School) dan Pasca Menengah (Universitas, College). Dalam provinsi-provinsi di bawah pelayanan pendidikan, ada dewan sekolah kabupaten penyelenggara program pendidikan.  Pendidikan adalah wajib sampai dengan usia 16 di setiap provinsi di Kanada, kecuali untuk Ontario dan New Brunswick, di mana usia wajib adalah 18. Di beberapa propinsi awal meninggalkan pengecualian dapat diberikan dalam keadaan tertentu pada 14. . Kanada umumnya memiliki hari-hari sekolah di tahun 190, secara resmi dimulai dari bulan September (setelah Hari Buruh) sampai akhir Juni (biasanya hari Jumat terakhir dari bulan tersebut, kecuali dalam beberapa kasus di Quebec saat sebelum 24 Juni - hari libur provinsi ).
Sebagian besar sistem pendidikan Kanada terus sampai kelas dua belas (umur tujuhbelas ke delapan belas). Di Quebec, istilah sekolah tinggi khas berakhir setelah V Sekunder / sebelas kelas (umur tujuh belas), berikut ini, siswa yang ingin melanjutkan studi mereka ke tingkat universitas harus menghadiri kuliah.
Di Kanada sekunder sekolah,, dikenal sebagai sekolah tinggi atau lembaga perguruan tinggi atau "École secondaire" atau sekolah menengah, berbeda, tergantung pada provinsi di mana orang berada. Selain itu, struktur kelas mungkin bervariasi di dalam propinsi dan bahkan dalam divisi sekolah.  Pendidikan adalah wajib sampai dengan usia 16 di setiap provinsi di Kanada, kecuali untuk Ontario dan New Brunswick (di mana usia wajib adalah 18).  Siswa dapat terus bersekolah tinggi sampai usia 19-21 (di-off memotong usia sekolah tinggi bervariasi antara propinsi).  Mereka 19 dan lebih mungkin masuk sekolah orang dewasa. Juga jika schoolers tinggi dikeluarkan atau ditunda untuk jangka waktu lebih dari 2 bulan atau agar mereka bisa menghadiri sekolah malam di sekolah tinggi. Serta tak perlu seragam untuk dipakai dalam proses pembelajaran di kelas.

Sejauh ini pendapat mereka tentang sistem pendidikan di Indonesia belum sangat dimengerti oleh mereka yang baru datang ke Indonesia.

Mereka tertarik untuk mengetahui bagaimana sistem pendidikan di Indonesia dan kami menjelaskan sistem pendidikan di Indonesia dimulai dari pendidikan TK (pada umur 6 tahun), berlanjut ke jenjang yang dinamakan Wajib Belajar 9 tahun, yang terdiri dari pendidikan SD (6 tahun) dan SMP (3 tahun). Jenjang pendidikan yang lebih tinggi pendidikan SMA atau SMK (3 tahun), dan selanjutnya ke Perguruan Tinggi yang bisa bergelar D2, S1, S2, S3 atau Doktor. Dan diwajibkan memakai seragam yang sama satu sama lain dalam mengikuti proses pembelajaran di dalam kelas.
Inilah kesimpulan dari wawancara kami dengan 3 WNA  di Pantai Kuta.


No comments:

Post a Comment

Literasi, Gender, dan Inklusi Sosial

 "Literasi memang bermuara pada bahasa. Kita mengetahui konsep-konsep tertentu karena bahasa. Hanya saja, literasi tidak berhenti di ba...